پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۴ 2025-12-18
  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

  • بانک / بیمه / بورس
    بانک بیمه بورس لیزینگ طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    نفت و گاز پالایش و پتروشیمی نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    صنعت معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    حمل و نقل خودرو
  • اقتصاد کلان
    بودجه تجارت گردشگری کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    فیلم عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
منو
  • صفحه اصلی
  • بانک / بیمه / بورس
    • بانک
    • بیمه
    • بورس
    • لیزینگ
    • طلا و ارز
  • نفت و انرژی
    • نفت و گاز
    • پالایش و پتروشیمی
    • نیرو و انرژی های نو
  • صنعت و معدن
    • صنعت
    • معدن
  • حمل و نقل / خودرو
    • حمل و نقل
    • خودرو
  • اقتصاد کلان
    • بودجه
    • تجارت
    • گردشگری
    • کشاورزی
  • بین الملل
  • چندرسانه ای
    • فیلم
    • عکس
  • منهای اقتصاد
  • مجلس و فرهنگ اقتصاد
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • جست و جو

ریال دیجیتال در «بانک دی» عملیاتی شد | اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، بیست و هفتم آذرماه | کسب رتبه ۱۱۹ در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان با ۴۳ پله صعود | اسامی برندگان نهمین سوگواره عکاسی محرم ایران زمین اعلام شد | بانک کشاورزی تکیه‌گاه کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی است/ دولت افزایش سرمایه این بانک را در اولویت قرار دهد |

کد خبر: 108639
تاریخ انتشار: 11 آبان 1404 - ۱۵:۴۳

عیار بالای هوش مصنوعی در بیمه دی؛ گذری بر کارنامه بیمه دی در دایره توسعه هوشمندسازی

هوشمندسازی، به یکی از محورهای اصلی توسعه در تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در سراسر جهان به شمار می آید. از این رو، صنایع مختلف، از جمله صنعت بیمه، در تلاش‌ هستند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نو، هوش مصنوعی اعتماد عمومی را افزایش دهند. در همین راستا، بیمه دی با تمرکز بر توسعه خدمات هوشمند و پایدار، و راه اندازی سامانه هایی نظیر «دی دار» توانسته است با کاهش ریسک در خدمات خود، میزان رضایت کمی و کیفی بیشتری از کاربران را جلب کند.

فرهنگ اقتصاد _ هوشمندسازی، به یکی از محورهای اصلی توسعه در تمامی حوزه ها اعم از اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی در سراسر جهان به شمار می آید. از این رو، صنایع مختلف، از جمله صنعت بیمه، در تلاش‌ هستند تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نو، هوش مصنوعی اعتماد عمومی را افزایش دهند. در همین راستا، بیمه دی با تمرکز بر توسعه خدمات هوشمند و پایدار، و راه اندازی سامانه هایی نظیر «دی دار» توانسته است با کاهش ریسک در خدمات خود، میزان رضایت کمی و کیفی بیشتری از کاربران را جلب کند.

موتور محرک تحول در صنعت بیمه

هوش مصنوعی در دنیای امروز، به موتور محرک تحول در صنایع مختلف تبدیل شده است. در این میان، صنعت بیمه به‌ عنوان یکی از مهمترین ارکان ثبات اقتصادی کشور، نقشی کلیدی در ایجاد امنیت خاطر برای فعالان اقتصادی و اجتماعی، در حال حرکت به سمت هوشمندسازی خدمات پایدار خود و ایجاد تحولی بنیادین با درصد کمتر ریسک و افزایش بهره وری حرکت می کند. به باور کارشناسان؛ همزمان با تحولات عظیم در حوزه های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی، صنعت بیمه با استفاده از الگوهای پنهان رویکردهای جدیدی را برای کاربران به ارمغان آورده است که در نهایت به ثبات اقتصادی خانواده ها، کسب و کارها و …. شده است. بر این اساس، شرکت‌های پیشرو در عرصه بیمه در سراسر جهان، با به کارگیری هوش مصنوعی، نه تنها در حال بازتعریف عملیات خود هستند، بلکه در حال خلق ارزش‌های کاملاً جدیدی برای مشتریانشان می‌باشند. آنها از هوش مصنوعی برای ارزیابی دقیق‌تر ریسک، تشخیص تقلب، ارائه پیشنهادهای فوق‌شخصی و تسریع شگفت‌انگیز فرآیندهای خسارت استفاده می‌کنند. این گذار دیجیتال، صنعت بیمه را از یک بازیگر منفعل و سنتی، به یک شریک فعال و پیش‌دست در مدیریت ریسک و ایجاد آرامش خاطر تبدیل می‌کند.

بیمه دی، پیشتاز در تحول دیجیتال

در این میان، بیمه دی نیز به عنوان یکی از پیشگامان این عرصه، با درک صحیح از این جریان جهانی، مسیر نوسازی و تحول دیجیتال را با سرعت و شتاب قابل تحسینی در پیش گرفته است و  با عبور از رویکردهای سنتی، تمامی تلاش خود را بر این اصل متمرکز کرده که خدمات بیمه‌ای را با زندگی دیجیتال و پرسرعت مشتریان امروزی همگام سازد. در حقیقت حرکت به سمت خدمات هوشمند و پایدار در این شرکت، تنها یک شعار تبلیغاتی نیست، بلکه یک استراتژی کلان و راهبردی است که در تمام لایه‌های سازمانی آن نفوذ کرده است.  ملموس‌ترین و بارزترین مصداق این تحول، سامانه هوشمند «دی دار» است. این سامانه را می‌توان به عنوان ستون فقرات خدمات دیجیتال بیمه دی در نظر گرفت؛ پلتفرمی که دروازه‌ای به سوی تجربه‌ای ساده، سریز و شفاف از بیمه گشوده است. در نگاه اول، «دی دار» یک سامانه فروش آنلاین بیمه‌نامه به نظر می‌رسد، اما در حقیقت، اکوسیستمی کامل است که سفر مشتری را از مرحله آگاهی و استعلام قیمت تا خرید، مدیریت بیمه‌نامه و در نهایت ثبت و پیگیری خسارت، به شکلی یکپارچه پوشش می‌دهد. کاربران می‌توانند در هر زمان و مکانی، با چند کلیک، بیمه‌نامه مورد نظر خود را خریداری کرده و بلافاصله پس از پرداخت اینترنتی، بیمه‌نامه خود را دریافت کنند، در حالیکه این فرآیند که در گذشته ممکن بود ساعتها زمان ببرد، اکنون در کمتر از چند دقیقه به پایان می‌رسد. البته بدیهی است، تحول دیجیتال الزاما فقط فناوری نیست؛ بلکه تغییر در تجربه مشتری، تسهیل فرآیندها، کاهش خطا و افزایش سرعت نیز هست. در این راستا، بیمه دی با برخورداری از سامانه‌های آنلاین برای صدور بیمه‌نامه، خدمات بیمه‌ای بدون مراجعه حضوری، به‌وضوح در مسیر آینده‌نگری گام برداشته است، چرا که قطعاً وقتی یک بیمه‌گذار بتواند از خانه یا محل کارش بیمه‌نامه را صادر کند، معنا و تجربه خدمات بیمه‌ای تغییر می‌کند؛ این همان تجربه‌ای است که در بسیاری از جوامع پیشرفته به عنوان حداقل انتظار مشتری دیده می‌شود.

موفقیت هوشمندسازی به روایت آمار

آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته، بیش از ۸۶ میلیون بیمه‌نامه صادر و ۹۲ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است، که این امر نقش فناوری را در ارتقای کیفیت خدمات و زندگی شهروندان به‌وضوح نمایان می‌کند. سامانه «دی‌دار» با ویژگی‌های کلیدی خود، شامل صدور و مشاهده بیمه‌نامه‌ها، پیگیری و اعلام خسارت، استعلام اصالت بیمه‌نامه، مشاهده مراکز درمانی و نمایندگان، و ثبت شکایت و پیشنهاد، امکان مدیریت آسان‌تر بیمه‌ها را فراهم می‌آورد. این سامانه با کاهش نیاز به مراجعه حضوری و مصرف کاغذ، سبک زندگی شهروندان را هوشمندتر و پایدارتر می‌کند. به باور کارشناسان در این حوزه، هوش مصنوعی در سامانه «دی دار»، نقش بسیار فراتری از یک اتوماتیک ‌ساز صرف ایفا می‌کند، چراکه الگوریتم‌های هوشمند، داده‌های مربوط به ریسک را تحلیل کرده تا قیمت‌گذاری‌ها را منصفانه‌ تر و دقیقتر انجام شود.  در مرحله ثبت خسارت، این فناوری به کمک کارشناسان می‌آید تا با تحلیل تصاویر ارسالی مشتری، خسارت را اولویت‌بندی کرده و سرعت پردازش را افزایش دهد. مهم‌تر از همه، هوش مصنوعی با یادگیری از تراکنش‌ها و رفتارهای میلیون‌ها کاربر، به تدریج قادر به ارائه پیشنهادهای کاملاً سفارشی خواهد شد؛ پیشنهادهایی که دقیقاً با سبک زندگی، نیازها و الگوی ریسک هر فرد تطابق دارد. این همان نقطه تبدیل بیمه از یک کالای اجباری و یکسان، به یک خدمت داوطلبانه و خوشایند است.

موفقیت بیمه دی در نمایشگاه کیش

رویکرد هوشمندسازی در بیمه دی، بر اساس ارتقاء سطح کیفیت و نوآوری و توجه بیمه دی به استفاده از هوش مصنوعی در ارائه خدمات خود در بخشهای مختلف باعث شده تا در نمایشگاه اخیر «شهر پایدار کیش»، توانست عنوان غرفه برتر را از آن خود کند، قطعاً این موفقیت، تنها یک جایزه روی دیوار نیست، بلکه نشانه‌ای گویا از پذیرش اجتماعی و اثرگذاری واقعی این مسیر تحول است که در مسیر هوشمندسازی بیمه دی، به عنوان مسیری بی‌بازگشت و آینده‌ساز تلقی می شود. هرچند موفقیت در نمایشگاه کیش یک نقطه عطف بود، اما پایان راه نیست. این شرکت با سرمایه‌گذاری بر روی سامانه‌هایی مانند «دی دار» و تزریق هوش مصنوعی به خدمات خود، نه تنها جایگاه خود را در بازار داخلی تحکیم کرده، بلکه استانداردهای جدیدی را برای کل صنعت بیمه کشور تعریف نموده است. چراکه،  آینده از آن شرکت‌هایی است که بیمه را به عنوان یک خدمت سیال، هوشمند و مشتری‌محور بازتعریف کنند

برچسب ها: بیمه دی

به اشتراک بگذارید:
تلگرام
تویتر
واتس آپ


لینک خبر:
https://farhangeghtesad.ir/news/108639

نظرات بینندگان

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

صفحه اهالی موسیقی
  • اخبار پر بازدید
  • اخبار پربحث
  • اعلام اسامی برندگان قرعه کشی جشنواره حساب های قرض الحسنه بانک ملت
  • اعلام شعب کشیک بانک ملت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۵ آذرماه ۱۴۰۴
  • اسامی برندگان چهل و پنجمین دوره قرعه‌کشی حساب‌های قرض‌الحسنه پس انداز بانک مسکن اعلام شد/ لیست اسامی برندگان در سایت بانک مسکن
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، پانزدهم آبان‌ماه
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، هشتم آبان‌ماه
  • شعب کشیک بانک تجارت در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۴ و ۵ آذر ماه در خدمت مشتریان خواهند بود
  • فهرست شعب کشیک بانک رفاه کارگران در استان تهران در روزهای سه شنبه و چهار‌شنبه ۴ و ۵ آذر ماه اعلام شد
  • لزوم «زمامداری هوشمند رسانه‌ای» در بازار سرمایه در عصردیجیتال
  • حکمرانی رسانه‌ای در عصر دیجیتال؛ چالش‌های محتوا، اعتبار و بازاریابی
  • اسامی شعب فعال بانک مسکن در روز سه شنبه چهارم آذرماه اعلام شد
  • سیاست‌های شش‌گانه بهره‌وری ایمیدرو در راستای برنامه هفتم توسعه
  • رشد ۱۱۱ درصدی سرمایه شرکت بیمه دی/ افزایش سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی به ثبت رسید
  • پتروشیمی جم موفق به اخذ مجوز رسمی ارائه خدمات درمانی از وزارت بهداشت شد
  • عرضه فوق العاده پلی پروپیلن با هدف تامین نیاز بازار
آخرین اخبار
  • آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب و احداث مخزن آب شهرک طالقانی/ کلنگ‌زنی و رونمایی از پروژه‌های احداث مدرسه و هنرستان در بندرامام
  • آغاز دو پروژه مهم آب‌رسانی توسط پتروشیمی بندرامام در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی
  • اعتبار ۳۰۰ میلیاردریالی پتروشیمی شهید تندگویان برای مدرسه‌سازی در قلب بندر امام خمینی (ره)
  • بخش خصوصی واقعی می تواند زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی را محقق کند
  • ریال دیجیتال در «بانک دی» عملیاتی شد
  • اعلام فهرست شعب کشیک بانک سپه در استان‌ها / پنجشنبه، بیست و هفتم آذرماه
  • کسب رتبه ۱۱۹ در بین ۱۰۰۰ بانک برتر جهان با ۴۳ پله صعود
  • گامی اساسی در مسیر تحول دیجیتال پتروشیمی اروند
  • اسامی برندگان نهمین سوگواره عکاسی محرم ایران زمین اعلام شد
  • بانک کشاورزی تکیه‌گاه کشاورزان و فعالان حوزه کشاورزی است/ دولت افزایش سرمایه این بانک را در اولویت قرار دهد
  • تلفیق تجربه و دانش در مسیر بالندگی و رشد سازمان
  • ۴۶ بانوی زندانی جرائم غیرعمد با حمایت بانک سپه به کانون خانواده بازگشتند
  • تعامل مؤثر بانک توسعه صادرات ایران با بنگاه‌های تولیدی و صنعتی صادرات محور
  • تحقق ۱۱۱ درصدی تکالیف تسهیلات مکانیزاسیون/ تزریق بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال به ناوگان ماشین آلات کشاورزی
  • آغاز زندگی ۶۸ هزار عروس و داماد در ۹ ماه ۱۴۰۴ با وام ازدواج بانک صادرات ایران

منهای اقتصاد
  • روز شلوغ مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در هفته پژوهش و فناوری
  • تحول دیجیتال راه‌آهن؛ از هم‌افزایی با همراه اول تا تعریف شراکت راهبردی فناورانه
  • پیام تسلیت دکتر جلال بهمنی مدیر مسئول “پایگاه خبری-تحلیلی فرهنگ اقتصاد” در پی درگذشت پسرعمه مهندس حجت مرادی
  • نخستین ارائه VoLTE در رومینگ بین‌الملل توسط همراه اول
  • بومی‌سازی فناوری به روایت مرکز تحقیق و نوآوری همراه اول در نمایشگاه «تستا»
  • گفت ‌وگوی اختصاصی «فرهنگ اقتصاد» با استاد منوچهر سهیلی شمیرانی؛ (پاسدار اصالت موسیقی ایرانی):”هنر را معشوق بدانید، نه منبع معاش”
  • برگزاری سمینار هوش مصنوعی در حوزه‌های تخصصی رادیولوژی با مشارکت همراه اول

فیلم
    ارسال ۷ برج فرآیندی از اراک به گچساران تا اوایل بهمن
    فرهنگ اقتصاد _ خسروی معاون پروژه‌های نفت و گاز آذرآب می‌گوید: این کارخانه شرایط مناسبی برای انجام طرح‌های بخش انرژی دارد و آغاز ساخت ۷۵ تجهیز اصلی پتروشیمی گچساران…
    نشست خبری تامین مالی ارزی «پروژه نورد گرم 2» فولاد مباركه اصفهان/ ویدئو
    قدردانی بانک پارسیان از بانوان سپرده‌گذار با جوایز ارزشمند
    فرهنگ اقتصاد _ بانک پارسیان به‌پاس قدردانی از همراهی بانوان پرمهر سرزمینمان، طرح تشویقی ویژه‌ای را در غالب دو پویش با مخاطب قرار دادن بانوان دارای سپرده‌های مختلف،…
    حضور شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در نمایشگاه پتروشیمی اهواز ۱۴۰۳
    فرهنگ اقتصاد _این نمایشگاه به عنوان رویدادی مهم و مستقل، فرصتی ویژه برای گردهمایی متخصصان، صنعتگران و سرمایه‌گذاران داخلی و بین‌المللی فراهم کرد و پتروشیمی…
    نماهنگ سرود شرکت پتروشیمی اروند
    گام بلند پتروشیمی اروند برای بومی سازی لایسنس زنجیره PVC با همت واحد پژوهش ‌و فناوری
    حضور فعال شرکت پتروشیمی اروند در دومین رویداد پتروکم ۱۴۰۳


عکس
    از بازدید رئیس صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت و اعضای هیات‌رئیسه مجلس تا حضور گسترده رسانه‌ها در غرفه بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی ایران
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، حسین حسین‌زاده رئیس…
    گزارش تصویری غرس نهال در مجتمع پتروشیمی شازند
    گزارش تصویری/ نشست مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس و مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه با تولیدکنندگان داخلی صنعت پتروشیمی و شرکت‌های دانش بنیان در ایران پتروکم








     














    …
    آغاز روند ممیزی در پتروشیمی پارس/جلسه افتتاحیه برگزار شد+تصاویر
    فرهنگ اقتصاد _ به نقل از روابط عمومی پتروشیمی پارس؛ تیم ممیزی شرکت پالایش و ارزیابی انطباق ایران از امروز ارزیابی از واحدهای مختلف شرکت را آغاز کردند که…

  • صفحه اصلی
  • درباره ما
  • تماس با ما
  • پیوندها

پایگاه خبری - تحلیلی فرهنگ اقتصاد دارای مجوز فعالیتی به شماره 86047 از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می باشد.

تمامی حقوق برای فرهنگ اقتصاد محفوظ می باشد. | 2020-1399

طراحی سایت و سئو: خدمت وب